Първи поглед : La Dolce Vita – MasterSweets

отлична тема за една настолна игра. Готварството в наши дни е издигнато до културен феномен и дори форма на изкуство. Забравете неглижирането на хората в кухнята.
Днес тази професия е една от най-желаните, а най-добрите „шефове“ са
знаменитостти сравними с любими актьори, писатели или спортисти.
останал особено запленен от игра, в която например менажирате училищен стол.
Гигантски тенджери с боб, тави пиле с ориз и армия от купички с
омразната грис-халва, едва ли ще грабнат вниманието ви, ако ви бъдат поднесени като
тема в настолна игра (бел.ред. въпреки че са все вкусотии…освен гриса ). Но
какво ще кажете за сладкарството ? Това е може би най-пипката част от
кулинарията. Перфектния десерт е мечта за всеки търсещ слава готвач, а
изработването му не е никак лесна задача. Най-добрите продукти, перфектна
дозировка и авангардни техники – всичко това е задължително условия, ако искате
да получите титлата „най-добър сладкар“.
и едно яйце правилно, карамела ви загаря винаги или просто не ви се чисти след
поредната доза експерименти в кухнята, то имам предложение за вас. То пристига под формата
на най-новата настолна игра родно производство, която търси вашата подкрепа в „Kickstarter“. Нека
заедно да повдигнем лекичко капака и да видим какво може да очакваме от нея.

за до петима играчи. Дизайнер е Тихомир Юнаков, а издатели са „Board Games
Yunak“, за които това е дебютно заглавие. Докато пиша това превю, „MasterSweets“ търси вашата подкрепа в платформата за финансиране „Kickstarter” (линк към проекта )
един срещу друг в търсене на най-добрият. В серия от рундове играчите се опитват да събират съставките от
репецти на вкусни сладкиши, които след като бъдат създадени им носят определен
брой точки.
ще намерите четири режима на игра, които увеличават ужасно много
преиграваемостта й и я правят подходяща за всякакви вкусове и
предпочитания.

В основната версия на „MasterSweets“ играчите се запознават с концепцията на „книгата с
рецепти“. Последната се сглобява посредством карти идващи от специално тесте обозначено като „продукти“, разполага се на достъпно за всички играчи място и е обща за тях.
Всеки ред или колона в „книгата с рецепти“ изобразява даден сладкиш. Играчите
събират карти с „продукти“ в ръката си, стремейки се да изпълнят изискванията
на дадена рецепта, за да могат да я придобият от „книгата с рецепти“. Разполагат с цял
набор от действия, с чиято помощ да придобиват „продукти“, а същото така и опция да променят самата „книга с рецепти“ с цел по-лесното им изпълнение. А когато изпълните
рецепта, то си гарантирате определен брой точки равен на сумата от точки
изписана върху всяка карта с „продукти“ изграждаща рецептата. Постепенно „книгата
с рецепти“ намалява, като играта свършва, когато бъде изпълнена и последната рецепта.
След което сумирате точки.

на игра в „MasterSweets“ добавят
картите с роли. Те изобразяват определен професионалист, кандидат- сладкар, достъпен за играчите. Освен приятна илюстрация, в която да се припознаете и информация за броя карти, с които започвате играта, всяка роля пристига и със
собствено специално умение. Последното, както се досещате, променя чувствително
правилата на играта. Някой умения ви носят допълнителни точки, други ви
позволяват да придобивате по-лесно определен вид продукти или пък ви помагат да
изпълнявате по-бързо рецепти, неглижирайки даден вид продукти. Няма как да не
съм възхитен от картите с роли в „MasterSweets“. Както знаете аз съм огромен фен на специалните умения в настолните игри.
В „MasterSweets“ това допълнение си е точно на
мястото, разнообразявайки играта ви всеки път и позволявайки ви да
експериментирате с разнообразни стратегии.
противопоставя играчите в една оспорвана сладкарска битка. Не ме разбирайте
грешно – и в базовия модул на играта всеки играе за себе си, но в „Сблъсък на
сладкиши“ нещата стават…лични. Този път всеки от играчи разполага със
собствена „книга с рецепти“, отново сглобена посредством карти „продукти“. Целта ви е да откраднете репецтите на опонентите си. Този режим на „MasterSweets“ е доста по-агресивен. В него е включена и елиминация на
играчите, което определено не го прави подходящ за игра с деца, начинаещи в
хобито и сърдитковци. „Сблъсък на сладкиши“ определено е по-геймърския модул в „MasterSweets“, който ще задоволи тези от вас, които търсят повече
вълнение и противопоставяне в настолните игри.

озаглавен „Работилница за сладкиши“ и предлага изцяло кооперативна версия на играта.
Модула включва и симпатична тема, в която майсторството на играчите-сладкари е
забелязано от самата английска кралица, която поръчва блясково десертно меню по
случай партито за рождения си ден. Отново на дневен ред излиза механиката
включваща обща „книга с рецепти“, която този път се стремите да изпълните
заедно. Сред основните оръжия на геймплея в този модул са възможността за тайни
„улики“, които си разменяте с останалите играчи, подобно на тези в “Hanabi” и притискащо ви ограничение, да реализирате всички
рецепти, преди да изчерпите тестето с карти „продукти“, което пък ще напомни
като предизвикателност на обичания от мнозина “Pandemic”. Мога само да адмирирам кооперативния режим в „MasterSweets“. Интригуващ и предизвикателен, смятам, че той ще се превърне в любим начин
за игране на играта за мнозина от вас.
внимание, защото не съм особено запален по соловите преживявания в настолните
игри. И все пак това е едно отлично допълнение, тогава когато искате да си
поблъскате главата с един симпатичен пъзел, в каквото се превръща „MasterSweets“ играна от само един играч.
